sâmbătă, 24 noiembrie 2012

Trei fulgi născuţi din trei surori de Ovidiu Oana-pârâu


Trei fulgi, născuţi din trei surori,
Purtaţi de vânt pe cer, sub nori,
Valsând spre noi se hârjonesc
Şi devenirea-şi povestesc:

- Eu, spune primul, sunt odor,
Născut din spumă de izvor
De răcoroasa Primăvară!
Purtat de adieri de seară,
M-am ridicat şi-am revenit
Trei anotimpuri, şi-mplinit
Ca picur-lacrimă pe cer,
Am fost schimbat în fulg de ger!

- Dar tu? Eu sunt odor din Vară,
Când cerul, câmpul de secară
L-a dăruit, crescându-i rodul
Cu ploaia caldă, iar norodul
De păsăret din lan fugit,
Sătul de bobi m-au risipit,
Purtat pe-aripe sus pe cer,
Să fiu schimbat în fulg de ger!

În urmă, cel mai mic se-ndeamnă:
- Eu sunt odorul mamei Toamnă!
Dar, zămislit de dimineaţă,
N-am reuşit să văd prin ceată
Cum vântul lacom rupe-o frunză
Şi-o zboară-n zare s-o ascunză.
Iar eu, plăpândul giuvaer,
Am fost schimbat în fulg de ger!

Eh ! Asta e ! În horă prinşi,
Se hârjonesc de iarnă ninşi,
Purtaţi de vânt pe cer subt nori,
Trei fulgi născuţi din trei surori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu