joi, 22 martie 2012

Irina Nedelciu - In mana groazei

Călcam mult prea tăcută, pe drumul cu pavele,
Şopteam, eram năucă de gândurile mele,
Priveam la stropii nopţii căzând prin rămurele
Şi-n frigurile morţii, strângeam hainele grele

Eram în prăbuşire, tu, nu erai cu mine,
Cerşeam în gândul meu ca spijin, braţul tău,
Dar din nefericire, nu îţi păsa, ştiu bine
În mândrul vis al tău, eu loc aveam în hău.

Ca o perdea de ceaţă aveam pe ochi şi-n faţă
În cuget şi-n simţire, gândindu-mă la tine
Îmi aruncase groaza o viaţă fară şansă,
Nici drept la o iubire,nici muguri, înflorire...

Aveam doar drept la moarte, în chin, bolind în şoapte,
În zile adunate, în luni, în ani , sau poate...
Iar ca o alintare, îmbălsămări mai rare
În pături tot nocive... riscând ca în coride.

În amalgam de gânduri cerşeam de zor răspunsuri
Ce drum sau ce cărare să-apuc în astă zare,
Ce plante neştiute m-ar vindeca mai iute,
Ce locuri neumbrite m-ar mângâia în minte.

Tăcerea suferindă mă îmbrăca himeric,
Hlizind mai fantomatic la câte un copac,
Cântându-şi biruinţa , stârpindu-mi stăruinţa
De a-mi regăsi speranţa în leacuri sau vreun fleac.

Aşa m-a prins iar noaptea, cu gândurile mele,
Pe drumul cu pavele, privind la rămurele,
Cu faţa ceruită , în şoapte bâiguită,
În vise amorţită... şi-atât de obosită !...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu