duminică, 30 septembrie 2012

Monologul cărţii - de Elena Valeria Ciura


Ce păcate ispăşesc,
De nimeni nu mă vrea?
Mulţimea de prieteni dispărea

Cum fila întorceam
Şi mă uitam după o stea!

Eu văd că e din ce în ce mai greu
Să-mi fie-ntoarsă pagina,
Să mai sper să fiu citită?
Numele să-mi schimb?
Să-mi zic tom, ,carte de joc,
Să mizez pe-acest noroc?

Să vă-amintesc
Cum mă complimentaţi?
Că cine are carte,
Are parte,
Îmi spuneaţi,
Iar-astăzi- mă blamaţi?
Mă dispreţuiti,
Că timp eu v-am răpit
Şi mă urâţi?

Că dintre toate cărţile
Doar geografia, ce-ar mai fi
Speranţă pentru voi,
De-a izbuti,
Să găsiţi calea,
Trecând marea,
Marea şi oceanul
Şi vise cu toptanul!

Dar, pe lângă geografie,
N-ar strica nici zoologie,
Să-nvăţaţi despre căţei,
Despre câini şi colăcei
Şi despre târâtoare
De la munte-ajunse-n mare...

E o pură întâmplare
Am răspuns la întrebare?
Norocul vrea patalama
Astăzi, s-a schimbat ceva
Încă mai am file noi
Pregătite pentru voi
Îndrăzniţi şi veţi vedea
Cum şansa vine -
Dacă-ţi vrea!
Şi mai cumpăraţi şi-o carte

Dacă vreţi...să aveţi parte!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu