vineri, 18 noiembrie 2011

Soco Sorini


 În parfumatul prier, când - beată de iubire -
 Tu îmi întinzi paharul, eu uit ziua de mâine.
 De m-aş gândi atuncea la rai şi mântuire,
 N-aş preţui, iubito, mai mult decât un câine.

 Se-ntoarce anotimpul suav al tinereţii.
 Mi-e dor de vinu-acesta în care înfloresc
 Surâsurile toate. Chiar aspru-l preţuiesc.
 Nu mă certaţi. E aspru, căci, are gustul vieţii.

 Nu caut nici minciună nici adevăr viclean.
 Dar veşnic s-în cătarea de vin trandafiriu.
 Mi-e părul alb, prieteni. Am şaptezeci de ani.
 Vreau să mă bucur astăzi. Mâini - poate-i prea târziu.

 Culege din viaţă tot ce-i surâs şi floare.
 Serbează orice clipă! la cupa cea mai mare!
 Alah nu ţine seama de vicii sau virtuţi.
 Nu numără mătănii, nici ochii ce-i săruti.

 Priveşte-n jur: durerea cu mii şi mii de feţe.
 Cei dragi sunt morţi. Eşti singur cu palida tristeţe.
 Ridică însă fruntea! Culege tot ce-atingi!
 Trecutul e-un cadavru. Nu este timp să-l plângi.

 Cât de sărac e-acela ce nu poate să spună:
 "Sunt beat mereu de vinul cel tare al iubirii!"
 Cum poate el să simtă în zori uimirea firii
 Şi noaptea vraja sfântă a clarului de lună?

 Nimic nu mai m-atrage. Dă-mi vin! la astă seară
 Cea mai frumoasă roză din lume-i gura ta.
 Dă-mi vin! Să strălucească aprins la fel ca ea!
 Căinţa mea să fie ca bucla ta, uşoară...

 Noi nu vom şti vreodată ce ne aşteaptă mâne.
 Tu bucură-te astăzi! Atâta îţi rămâne.
 la cupa şi te-aşează sub luna de cleştar,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu