sâmbătă, 18 februarie 2012

Zavoianu Vali - Nazdravaniile Marei (VI)

Iuhuu, bine v-am găsit!
Iarăşi Mara, aţi ghicit!
Azi vă spun o-ncurcătură
Dintre mine şi...natură.

Într-o zi aşa senină
Mă plimbam eu prin grădină
Şi-am văzut un gândăcel
Singurel şi vai de el.

L-am luat uşor pe-un ziar
Şi l-am dus în casă dar
S-aibă şi-el acoperiş
Să nu doarmă-ntr-un tufiş.

Ca să nu se plictisească
I-am găsit apoi o broască
Verde cu ochi bulbucaţi
Sper c-o să se facă fraţi.

Cum erau singuri pe-aici
Le-am adus apoi furnici
Multe, câte-am apucat
Fiindcă nu le-am numărat.

Am văzut apoi confuze
Două roşii buburuze.
Staţi! Că Mara nu vă lasă
Ia... vă dau şi vouă casă.

Şi-apoi fluturi şi o râmă
Cu tot cu pământ, în mână
Le-am făcut la toate-un rost
Şi le-am dat un adăpost.

În caz că le va fi foame
Le-am adus şi frunze, poame
Tot ce am găsit pe jos
Şi-am crezut că-i de folos.

Şi-am mutat natura-ndat"
Toată...la mine în pat!
Mişunau în voie toate
Peste pernele curate.

Taare hărnicuţ-am fost
Şi le-am pus la adăpost
Ferite de ploi să stea
Toate în camera mea.

Dar când treaba era-n toi
Şi făceam un muşuroi
Chiar aicea pe covor
(Dedicat furnicilor)...

Vine pe nepusă masă
Mama de la piaţă-acasă.
Gândeam că s-o bucura
Văzând azi camera mea.

Da de unde! Zice iată,
Că-s o zgâtie de fată.
Să dăm afară gândacii
Să stea-n grădină săracii.

Şi broscuţa mea sărmana
Uite-o dă afară mama,
Muşuroiul l-a stricat
Gâzele le-a alungat.

Şi mă ceartă cu amar,
C-am pământ în buzunar
Cică să-i explic îndat"
Ce-i cu frunzele din pat!

Păăăăi, eu nu am nici o vină!
C-am făcut din pat...grădină.
Şi-uite, nu sunt înţeleasă
Că le-am dat şi lor o casă.

Uof, că nu mă dumiresc
Oamenii mari cum gândesc
Să citiţi ce-am scris şi poate
O să îmi daţi voi dreptate.

C-am făcut faptă măreaţă
Nicidecum o boroboaţă.
Şi-apoi cine şi-o da seama
Să-i explice şi lui mama!

Hai, vă pup...mă duc în casă
Până mâine am pedeapsă.
Aşa că lipsesc puţin....
Să fiţi cuminţi până vin! :)))))

18.02.2012, Zavoianu Vali

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu