vineri, 17 februarie 2012

Zavoianu Vali - Draga de ea- Mara IV

M-am întors, hai, bună seara!
Cum cine? Sunt euuu, Mara!
Doar plecai ieri pe-nserat
Şi-acum gata? M-aţi uitat?
Am promis că dau de veste
Oricând am câte-o poveste
Despre ce se-ntâmplă iată
Cu o zgâtie de fată.

Şi cum ziua a fost lungă
Cât la toţi să ne ajungă
Începui de dimineaţă
Exact cu o boroboaţă!

Cum petrec eu duminica
Totdeauna la bunica
Iată-mă-s la ea acasă
Mândră cum îs şi frumoasă.

Mama m-a gătit, pampoane
Rochie cu flori, zorzoane
Dresuri şi pantofi de lac
Nici nu ştiu ce tre" să fac.

Cică ea: "să stai cuminte,
Să ai grijă de veşminte."
Bine zic şi-o ora întreagă
Nemişcată stau ...ce bleagă!

Dup-o oră însă ...ghici!
Mă apuc-un mâncărici
Să rup nişte rădăcini
De mâncare la găini.

Şi mă duc tiptil în curte
Unde-s orătănii multe
Să le dau şi eu bineţe
Să mă vadă frumuseţe.

Cum a îmbrăcat mămica
Pe-a ei Mara, frumuşica.
În ograda, trei găini
Restul cred că-s prin vecini.

Strig eu tare adunarea
Că le ştiu de-acum cântarea
Dar niciuna n-a venit
Cred că nu m-au auzit.

Dar m-a auzit purcelul
Şi guiţă mititelul
Aşa că fug la coteţul
Unde stă-nchis şugubeţul.

Ce să vezi, privire tristă
De nimenea nu-i rezistă
Nici eu nu i-am rezistat
Pe loc l-am...eliberat.

Alăturea într-un ţarc
Şase oi închise zac
Şi stau eu şi meditez...
Hai să le eliberez!

Şi aşa pe rând măi frate
Le-am eliberat pe toate
Şi-n scurt timp cu tot curajul
Au schimbat tot peisajul.

Când bunica-a apărut
Şi-a văzut ce am făcut
În loc să mă felicite
Ea s-a apucat să ţipe.

După porc şi după oi
Tot fugea c-un măturoi
Şi era o hărmălaieeeee
De-am fugit iute-n odaie.

Când m-am văzut în oglindă
Pe peretele din tindă
M-am speriat, aşa niţel
Că eram......de nici un fel!

Un pampon zburase jos
Celalalt zăcea frumos
Tot căzut şi ofilit
Nu ştiu cine l-a turtit.

Şi rochiţa mea-nflorată
Era toată colorată
Cu noroi de prin băltoace
Nu ştiu mamei de i-o place.

Şi ce vad...ai mei pantofi
Semănau cu doi cartofi
De-mi făceam o poză chiar
Eram de dat la ziar!

Acum nu ştiu ce-o să iasă
Când ajung disear-acasă.
Parcă văd că-s iscusită
De-ajung iarăşi pedepsită!

Dar vă zic eu altă dată
Ca o zgâtie de fată
S-aşteptaţi! Când vine seara
Ştiţi că iar apare Mara....

17.02.2012, Zavoianu Vali

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu