duminică, 19 februarie 2012

Alexandra Manea - Bucuros de iarnă

Iarnă tot mereu să fie!
Doamne, câtă bucurie
Doar zăpada să mă ştie!
Tot mă caută mămica,
Mă strigă de zor bunica,
Iar eu toată ziulica
Prin nămeţi m-aş tot juca,
Tăvăli sau alerga
Şi nici că m-aş sătura!
De când iarna a venit
Seara-s taaare obosit!
Nici nu ştiţi cât am muncit!
Vreo cinci oameni de zăpadă
Stau la pândă în ogradă,
De vine lumea să-i vadă.
Mături am împrumutat,
Morcovi din beci am furat,
Şi-apoi am improvizat
Nasturi, ochi şi chiar şi gură
Cu ce am găsit prin şură.
De-aţi vedea a lor figură!
Chiar şi-un iglu am clădit,
Dar găinile-au gândit
Că-i loc de cotcodăcit.
Aşa că mi-am zis îndată
Că-i mai bună-o cazemată
Pentru-armata îngheţată.
O, uitam că-ncepe-acuş
Concursul de săniuş!
Fuga mi-s pe derdeluş!
Dar dac-am întârziat,
Începutul l-am ratat
Şi-am căzut. Vai, ce păcat!
Supărat că l-am pierdut,
Zeci de bulgări am făcut
Şi ca un erou mă lupt.
Pe toţi eu i-am dovedit!
Mândru mi-s şi fericit
Că nici nu m-au nimerit!
Dar deja s-a înserat,
Mi-s flămând şi îngheţat,
Şi nu-s sătul de jucat!
Dar fug, căci mă ceartă mama
Că-i tare udă dulama
Şi-acuma imi dau eu seama
Că-s aşa de zăpăcit
De-o mănuşă-am rătăcit.
Şi-apoi mă tem c-am răcit!
Să vedeţi ce o să-mi facă!
Dar bunica de-o împacă,
Repede o să îi treacă.
Căci mă iartă maica mea,
Chiar de-ntâi în zeflemea
Mă cam ia. Draga de ea!
Aşa-s eu, un roşcovan
Pus pe şotii, năzdrăvan,
Ce mai, maaare pehlivan...

CAM – 18.02.2012

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu