duminică, 24 februarie 2013

stări și bune maniere de Bogdan Dumbraveanu

dacă mă gândesc câte stări sucite
am străbătut, 
eram să zic, veșnic 
tânăr visător de normalitate

mi se părea că merg pe aer
deasupra având tavan de vegetație
și pietre

era frumoasă, desprinsă parcă dintr-o friză
egipteană, știind discret să mă atingă,
să-mi șoptească vorbele de parcă
tot timpul mi s-ar fi spovedit, mă investea
de la început cu o încredere de sine
pe care n-o speram

voiam s-o sărut dar ceva de dincolo de ea
mă respingea ca pe o bilă
cantul mesei de biliard
reușeam să transform
în ultimul moment impulsul într-o glumă
de care ea râdea mai fericită
decât ar fi trebuit lăsându-mi impresia că
numai asta își dorește : s-o îmbrățișez

câte stări sucite am străbătut

totul a mers rău cu femeia aceea,
am reușit să mă ating de ea
cand nu mai era nevoie,
de unde aveam s-o știu,
am visat-o
apoi ani de zile mâhnit că am pierdut-o
plângea în mine un ochi adânc
ca o fântână

și stările au continuat
să se răsucească prin trăirile mele
ca niște spirale de mai multe culori
una în interiorul celeilalte

într-o cu totul altă zi apăru
o femeie cu șoldurile late și ochi umezi
de căpriță căreia i-a furat lupul iedul
pe care dacă aș
fi vazut-o cu câteva ore înainte de a o vedea nu
mi-aș fi închipuit că îmi voi dori să o ating măcar
și iată-mă luând-o în brațe și sărutând-o
și iubind-o cu zilele tot timpul
până mi se facea teamă
că mă voi scurge cu toate metafizicile lecturate
în ea

cât de mult trebuie să îmbătrânesc Doamne
până voi ajunge să trăiesc o stare normală
așa cum trăiesc oamenii normali
despre care am citit în cartea de bune maniere

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu