sâmbătă, 16 februarie 2013

Îndoială de Boris Ioachim

Că ne-am iubit – nu-i nici o îndoială
Că ne iubim – ne îndoim puţin…
Căci poate că stupida plictiseală
Ne-a strecurat în suflete venin.

În veacul strâmb şi plin de umilinţe
Şi ros de piedici şi-ncercări groteşti,
Lipsit de sensuri, taine şi credinţe –
E tot mai greu şi tragic să iubeşti.

Şi totuşi, plin mi-e sufletul de tine
Iar inima mea bate-n pieptul tău…
Dar nu mai ştiu de asta-i rău sau bine –
Şi tot mai des mă simt meschin şi rău.

Mă arde-n noapte aspra întrebare
De-i dragoste-ntre noi sau doar un joc…
De nu cumva ne minţim cu ardoare –
Şi-i aşteptăm sfârşitului soroc.

Ce trist ar fi să fie doar minciună
Să fim doar jalnici şi banali bufoni!
În lumea asta – plină de ranchiună –
Pe tabla ei de şah să fim pioni.

…Că ne-am iubit – nu-i nici o îndoială
Că ne iubim – ne îndoim puţin…
Dar poate-i doar o simplă bănuială –
Căci dragostea-i şi miere şi pelin…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu