miercuri, 16 mai 2012

Oameni toxici de Nuța Istrate Gangan

Oameni toxici sunt peste tot.
Cei care se autoinstaleaza fara prea multe dovezi si explicatii deasupra tuturor sunt cei mai toxici.Si au intotdeauna, dar intotdeauna scuza necesara. Analizata, gandita si fabricata dinainte. Pentru ca stiu exact ce fac".
Am cunoscut cativa oameni toxici de-a lungul timpului.
De obicei te pot "citi" din prima. Am avut un sentiment "toxic" cand am cunoscut acesti oameni dar, gandindu-ma la felul meu analitic si putin critic, la faptul ca apartineam unor culturi si educatii diferite, mi-am permis sa ma insel.I-am acceptat si m-am lasat acceptata.Primele semne de toxicitate au aparut probabil a doua zi dar m-am incapatanat sa le simt.
Si toxicitatea aceasta a venit mana in mana cu manipularea.
Cand un om toxic iti este sef acest om va profita din plin de talentele tale, de ideile tale si, mai tarziu le va expune in discutii ca apartinand lui.
Acest om, ghicindu-ti slabiciunile te va manipula la maxim cu zambetul pe buze si cu cele mai bune intentii.
Te va imbratisa dimineata, ba daca stie ca-ti place caffe-con-leche iti va aduce din cand in cand cate o cupa, te va intreba despre familie, despre sanatate si despre planul tau pentru ziua de astazi.
Mult mai tarziu am realizat ca "interesul poarta fesul". Dar am realizat si am trecut la dezintoxicare.
Cand un om toxic iti este prieten, este simplu: Omul nu iti este prieten.Nu ti-a fost niciodata.
Manipularea pana la urma urmei este si ea o forma de agresiune.Intr-un fel sau altul toti suntem mai mult sau mai putin manipulatori, dar sunt unii care cu zambetul pe buze, au ridicat manipularea la rang de arta.
Desi rezultatele sunt aceleasi este o diferenta mare intre persuasiune si manipulare.Persuasiunea se bazeaza pe incredere in ceva, manipularea pe slabiciune cuiva.
O iubire toxica nu te omoara dar nici nu te lasa sa traiesti. Este iubirea care te stranguleaza si-ti da aer cu portia, te strange in chingi si iti spune ca esti liber sa pleci.Nu este o iubire-amagire.Nu este o iubire care te face sa suferi pentru ca nu-ti poate raspunde la iubirea ta, sau nu-ti poate darui ceea ce tu astepti.Iubirea toxica s-ar putea sa-ti spuna "Te iubesc" in fiecare zi.
De obicei acest gen de iubire pare la inceput cea mai grozava iubire pe care ai avut-o vreodata.
Iubirea toxica are pentru tine dorinta sexuala si juraminte strambe si fierbinti dar nu are un gram de respect.
Sa nu ai incredere niciodata intr-un barbat care te-a adus pe marginea prapastiei, care te-a impins si in secunda in care aproape ca te-ai desprins, te-a agatat, te-a tras la pieptul lui si ti-a soptit ca tocmai ti-a salvat viata.
Si sa nu te increzi niciodata intr-o femeie care isi incepe fiecare fraza cu "Eu...niciodata". Care nu ar recunoaste niciodata ca a suferit din cauza altuia in vreme ce se declara indragostita de tine.
O femeie care nu este niciodata multumita de ea insasi.
Vei fi intotdeauna a doua vioara.
Si in genere, nu te increde in omul care nu are curajul sa te priveasca in ochi. Nu conteaza cat de irezistibili iti sunt ochii si cat de patrunzatoare ti-e privirea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu