vineri, 2 decembrie 2011

Ion Pribeagu - Doina omului insurat

Foaie verde ca gulia,
Grea e nene casnicia.
Fiindca n-ai un ceas, mai Stroie,
Sa respiri si tu in voie. *
N-ai o clipa pentru tine,
Ca sa spui: - Imi pare bine !
Sa sorbi vinului dulceata
Si sa spui: - Frumoasa-i viata !

N-ai tu chinurile tale...
Sapte mii de angarale ?
In politica te sapa,
La birou, rivalii crapa.
In oras, alt chin te-apasa
Si cand vii si tu acasa,
Soata-ntoarce filele
Si-ti mananca zilele.

Parca-i pusa asa-ntr-o doara
Zi si noapte sa-ti tot ceara.
Toata vremea, vrei nu vrei,
Sa stai la cheremul ei.
Cu o vorba sa te-mpunga,
Cat ii dai, sa nu-i ajunga
Si un singur tel sa ai,
Ea sa ceara, tu sa dai.

Nici n-apuci ca sa te scoli
Ca s-au dus vreo zece poli.
Lapte, paine, zarzavat...
Si apoi, cand te-ai sculat,

Iti pretinde pe-ndelete,
De salata, de cotlete,
Tocatura, foi de vitza,
Carne de purcel, costitza,
Untdelemn, zahar si sare,
Si untura si cicoare,
Si masline si cafea,
Dar-ar dracii-n ea sa dea.

Patlagele si ardei,
Dar-ar dracii-n capul ei.
Si faina si carnati,
Sa ma sece la ficati.

Si pastravi de la Bothoci,
Sa-mi manance din borjoci.
Si homari si mandarine,
Ca sa crape fierea-n mine.
Si pastruga din Rusia,
Sa m-apuce apoplexia.
Si la masa, Doamne-iarta,
Cum sa nu se iste cearta ?

Cand blestemi de la-nceput
Ceasu-n care te-ai nascut.
Marinata e sarata,
Tocanita-i afumata,
Ciorba n-are nici un gust,
Carnea-i cu miros de must,
Fripturica parca-i arsa,
Varza-i ranceda si stoarsa,

Pestele-i cu solzii moi
Si miroase a butoi,
Pipota-i de gelatina
Si miroase-a criolina,
Si un piept si ficatelul
Le-a furat din raft catelul. *

Nici macar noaptea in somn
N-ai noroc, stimate domn.
Cum sa-ti para viata roza
Cand alaturi e-o batoza ?
Ce-n rastimpuri, d-un capritz
Mai tranteste si-un mic partz

Foaie verde, foaie lata,
Se intampla cateodata...
Vii tarziu si din senin,
Simte ca mirosi a vin.

Geaba-ti este tot talentul.
Fa-ti degraba testamentul,
Ca nu-ti iarta
Si te cearta...
- Tu petreci si nici nu-ti pasa
Si ma tii inchisa-n casa.
D-aia am barbat Ioane,
Numai sa-ti prepar jamboane ?

Sa-ti cos nasturi la halat
Si sa-ti dau dulceata-n pat ?
Mocofan fara rusine
Ce te alegai de mine
Mai flamand decat toti lupii
Sa te las sa-mi dai un pupi ?

Patru insi m-au vrut sotie
Iar eu proasta m-am dat tie !
Ce spunea-i, ca esti titrat ?
Ca ai rude... deputat ?
Cica-i deputat, rahat !
Un parlit de avocat !

Neam de cioflingar zevzec,
Sor-ta n-a fugit cu-n grec,
Iara varu-tu Ilie
Nu-i s-acum in puscarie ?
Ce familie, ce scula...
Asa cap, asa caciula !

Daca vii-ntr-o noapte acasa
Si nevasta-ta, duioasa
De pe haina-ti, nu stiu cum
Simte-o dara de parfum...

Se ridica despletita
Si c-o masca gaurita
Ce si-a pus-o in obraz
Te intreaba cu necaz:

- Pui de bou cu cap de curca,
Iar ai fost la o mazurca ?
Si-mi ridica fratioare,
Toata casa in picoare.

Pe Lenuta, pe Bibilica,
Pe Tuluca, pe Tibica,
Si pe Iulis de pe vatra
Si pe Hector care latra.

Si sa-mi faca viata acra,
Scoala si pe mama soacra.
S-amandoua incep Ioane:
- Mi-ai mancat zestrea, golane !

Arde-te-ar in foc de viu,
Sa te-neci in Cismigiu !
Mi-ai nenorocit copilu`
I-ai facut praf sexapilu`
S-acum vii acasa beat ?
Esti barbat sau esti rahat ?

Popandau cu cap de linte,
Toti ti-au luat-o inante !
Ptiu ! Sa n-am parte de-atata,
Nici de tine, nici de mata !

D-aia zic ca n-ai mai Stroie,
Clipe sa respri in voie,
Ca nevasta sta ca scaiu`
Si-ti invenineaza traiu`.

Cum deabia deschide ochii,
Cere bani si cere rochii,
Cere sufletu` din tine
Ca n-ai timp sa spui in fine
Nici la pranz, nici dimineata:
- Fratilor, frumoasa-i viata !

2 comentarii:

  1. Ion S. Augustin

    Scuzele mele...! - Ion S. Augustin

    Sa ma ierte domn` Pribeagu
    De-i ceva modificat...
    M-am sfortat eu... si tot neamu`,
    Sper ca e totul exact.

    Am sapat tot internetul,
    Pe la biblioteci, amici...
    Cine are aceste randuri,
    Rog sa corecteze-aici !

    Vi le spun din amintire,
    Caci oricat am scotocit...
    Si-am facut-o in nestire,
    Nicaieri nu le-am gasit.

    Am crescut cu-aceste rime.
    Recita al meu tatic...
    Chiar ca nu ma pot abtine
    Si as vrea sa vi le zic.

    Pentru toti ce stiti a rade,
    Care stiti ce-i ala har,
    Alte minunate versuri
    V-am adus astazi in dar

    RăspundețiȘtergere
  2. Interesant , am auzit unele versuri de la tatal meu pe la anul 1960 !!!

    RăspundețiȘtergere